Seite 1 von 1

Der neuste WinUAE

Verfasst: Mi 25.09.2002 - 13:18
von Sir Marc von Göskon
Hier
http://www.winuae.net/files/InstallWinUAE0822R1.exe (installer)
http://www.winuae.net/files/WinUAE0822R1.zip (zip Archiv)


WinUAE 0.8.22 Release 1 (08.09.2002)
====================================================================== =================

fixes/updates:

- UAE 0.8.22 merge, bumped version number (but most changes were already included in R4)
- 68000 CHK-instruction fix (Days of Thunder) and exception 3 handling update
- real 68000 prefetch emulation ("100 most remembered C64 games" and more)
- some custom chipset fixes (sprite-playfield collisions, graphics corruption)
- keyboard fix (some key presses were missed when pressing multiple keys)
- A1000 emulation fixes
- AVIOutput update (Sane)
- input-tab updates
- vsync works properly in interlaced screen modes
- sound updates/changes (DirectSound, uses UAE timing in non-JIT/vsync modes and more...)
- filesystem bug fixes
- CD32 pad numeric keypad emulation works again
- fixed joystick bugs in compatibility mode
- fast RAM state save fix
- bsdsocket fix (Stephan Riedelbeck)
- disk emulation fixes

new features:

- full harddisk image support (hdtoolbox, RDB, custom filesystems, SFS and PFS3 confirmed working)
- uaescsi.device improvements, confirmed compatible with CacheCDFS, AmiCDFS and AsimCDFS
(disk change support added and use of direct scsi-mode is not needed anymore)
- Action Replay 1 support (but breakpoints don't work)
- CPU idle (tries to detect use of STOP-instruction, may not be complatible with all Amiga software..)
- floppy speed slider is back
- new AHI code and driver (Bernd Roesch)
- Amiga <> Windows clipboard support (Bernd Roesch)
- on the fly switching between OpenGL and DirectDraw mode
- on the fly switching between vsync and non-vsync mode
- compressed Kickstart ROM image support
- build-in screenshot function, shortcut key: F11 (Sane)
- experimental (and much slower) cycle-exact cpu and blitter emulation mode
WARNING: requires at least 50%+ more cpu power than "regular" mode.
Athlon XP/Pentium IV + DDR/RAMBUS RAM highly recommended!
WARNING2: Frameskip must be set to 1
WARNING3: very experimental, timing is quite far from perfection
- wkeykill.dll support (disables Windows-keys)
- OpenGL scanline brightness slider added

Verfasst: Mo 14.10.2002 - 12:41
von Sir Marc von Göskon
Noch ein Update auf 0.8.22r2 ist Work in Progress

WinUAE 0.8.22R2 work in progress update (03.10.2002)

Expected release date: end of October/beginning of November

Major new features:

- Kickstart 1.3 RDB and regular hardfile autoboot/automount support
- keyboard/mouse/joystick handling rewritten for DirectInput
(Keyboard's special keys can be disabled without side-effects and more..)

Following features require Windows 2000 or Windows XP

- "unlimited" hardfile size (2G limit removed),
uaehf.device now supports TD64 and NSD -style 64-bit addressing
NTFS filesystem required (FAT32 max file size is 2G)
- ability to mount real harddisks with full RDB automount/autoboot support
- Amithlon partition support (not yet tested)

Screenshots:
Harddrive configuration window
HDToolbox

Major bugs fixed:

- Slow harddisk, CDROM, etc.. performance in non-CPU idle mode
- CPU idle tweaks
- yet another disk emulation fix
- added missing configuration file entries
- 68000 "more compatible"-checkbox was ignored
- fixed crash with older HDToolBox versions (workaround: use OS3.9 HDToolBox)

Verfasst: Mo 14.10.2002 - 17:18
von erni
Hi Marc, danke dass du an die Fate Spieler denkst :)

Verfasst: Fr 17.01.2003 - 00:57
von darklord
Wenn ich es recht bemerkt hab' funktioniert seit dem neuester WinUAE (22R2) auch die Maus bei Fate :D
Kein Ruckeln mehr beim Zeiger - ist das nicht toll?
Nach meinen Erfahrungen funktioniert Fate als HD Version am besten so:

Bootbare WB Hard Disk erstellen (die Details hierzu lass ich mal wech...)
Fate in der HD-Version runterladen und installieren
WinUAE mit folgendem füttern:
ROM-File Kickstart Version 2.0
CPU-Typ auf 68020 einstellen, Geschwindigkeit max+Sync
nur die Harddisk angeben, keine Floppy-Files :D

-> Ruck-Zuck gebootet und Fate läuft auch Prima !!

Verfasst: Fr 17.01.2003 - 01:04
von Shadow-of-Iwan
aber das problem mit der maus ist doch schon ne ganze weile raus...ca. seit mitte letzten jahres...oder wars august?
auf jeden fall war es als ich meine fate2 version noch nicht lange hatte...

Verfasst: Fr 17.01.2003 - 01:06
von Sir Marc von Göskon
Also bei mir lief auch Fate 1 mit einem emulierten 060 oder wahr der 040 als schnellster emulierter CPU super und ohnen Ruckeln.
Für was die Maus ich spielte 99% der Spiele mit der Tastatur ob PC oder amiga(emu).

überings hier noch 22r4
http://www.winuae.de/download/InstallWinUAE0822R4.exe

Verfasst: Fr 17.01.2003 - 01:12
von Shadow-of-Iwan
nunja...wenn man die tastaturbefehle kennt...aber normalerweise eignet man die sich immer erst im lauf der zeit an....da war das mauswackeln sehr ungünstig *ggg* denn ohne maus mach ich nix :D ich kann nicht ohne... I)

Verfasst: Di 29.04.2003 - 10:21
von erni
Seit dem 19.04.2002 kann man den neuesten Emu WinUAE 0.8.22 R 6 downloaden.

www.winuae.net

Die Änderungen und Neuerungen werden auch aufgezählt.

Verfasst: Fr 02.05.2003 - 12:28
von erni
Nachtrag:

Der o.a. Emu funktioniert nur bei installiertem DirektX 8.0 oder höher.

Verfasst: Sa 06.09.2003 - 14:29
von Necromancer
Der WinUAE 0.8.22 Release 9 ist da. ( http://winuae.net/ )

Seit neuestem gibt es als Zugabe eine experimentelle "Amiga 500 Mini-Version", die auf Spiele ausgelegt ist, die nur auf dem A500 laufen.

DirectX 8.0 oder höher wird benötigt.