Das Mistvieh ist viel zu schnell für einen Charakter ohne Speed-Item und hat mir meine halbe Rüstung ruiniert. *grrr*angband.oook.cz hat geschrieben: The Acidic cytoplasm (Slate 'j')
=== Num:366 Lev:35 Rar:5 Spd:+10 Hp:400 Ac:18 Exp:180
A disgusting animated blob of destruction. Flee its gruesome hunger! This creature is normally found on dungeon level 35, and moves quickly. It can open doors, bash down doors and pick up objects. It is cold blooded. It is not detected by telepathy. It resists acid, lightning, fire, cold and poison. It cannot be frightened, confused or slept. It is vigilant for intruders, which it may notice from 120 feet. It may carry up to 10 objects or treasures. It can touch to shoot acid with damage 1d10, touch to shoot acid with damage 1d10, touch to shoot acid with damage 1d10, and touch to shoot acid with damage 1d10. (Angband 3.0.5)
Angband
Moderatoren: Tantalusss, Thies, mara
- Mondkalb
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Und das schlimmste Vieh ist leider gestern wieder meinem hoffnungsvollen Jungranger über den Weg gelaufen:
Sorglos, wie ein Kind mit Feuer, ging ich mit der Zeit um.
(Teferi)
(Teferi)
*touch to shoot* .. klingt nach Nachkampf, eh ?
Sollte da die übliche Kombi aus phase door/teleport other -> kämpfen usw. nicht ausreichen? Ohne speed items bekommt es 2 Runden und du eine. Bei phase door in einem relativ großen Raum sind das immer ein oder zwei Fernangriffe. 400 HP bedeutet wohl, dass es nach 5-10 phase door Spruchrollen erledigt sein müßte.
Aber hm, ohne speed items wird's wohl ein harter, ausdauernder fight.
Sollte da die übliche Kombi aus phase door/teleport other -> kämpfen usw. nicht ausreichen? Ohne speed items bekommt es 2 Runden und du eine. Bei phase door in einem relativ großen Raum sind das immer ein oder zwei Fernangriffe. 400 HP bedeutet wohl, dass es nach 5-10 phase door Spruchrollen erledigt sein müßte.
Aber hm, ohne speed items wird's wohl ein harter, ausdauernder fight.
- Mondkalb
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Grau ist alle Theorie.
Man ahnt nichts Böses, als eine Tür aufgeht und das plasmatische Dingsbums rausgebraust kommt. Zack, zack, zack hast Du erst mal ein paar mal Säureschaden, der Magic Mushroom macht zwischendurch seine üblichen Späßchen dazu und das Licht aus.
Phase Door ging also nicht, außerdem werden ich den Teufel tun und in der Nähe einer Jelly Pit Phase Door lesen. ^^
Da kann man leicht vom Regen in die Traufe kommen.
Man ahnt nichts Böses, als eine Tür aufgeht und das plasmatische Dingsbums rausgebraust kommt. Zack, zack, zack hast Du erst mal ein paar mal Säureschaden, der Magic Mushroom macht zwischendurch seine üblichen Späßchen dazu und das Licht aus.
Phase Door ging also nicht, außerdem werden ich den Teufel tun und in der Nähe einer Jelly Pit Phase Door lesen. ^^
Da kann man leicht vom Regen in die Traufe kommen.
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- Phillip_Lynx
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Also ich komme da dann nicht in die Traufe sondern meistens in die Traufe, den Regen, den Hurrikan, den Blizzard und das Erdbeben .Mondkalb hat geschrieben:... Da kann man leicht vom Regen in die Traufe kommen.
Also Jelly-Pits lass ich immer schön in Ruhe. Gottseidank gibt es einen Detect Monster Spruch.
Gruss Phillip_Lynx
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Ja, das ist ja auch schön - Detect Monster - oh, eine Jelly Pit.
Ich wollte ja auch still und leise dran vorbeigehen, aber leider können einige von den Viechern ja die Tür aufmachen und der Magic Mushroom hält sich eh nicht an Türen und Wände. ^^
Ich wollte ja auch still und leise dran vorbeigehen, aber leider können einige von den Viechern ja die Tür aufmachen und der Magic Mushroom hält sich eh nicht an Türen und Wände. ^^
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Vielleicht gibt es bald eine neue Angband-Version, die mir (weil Ranger mein favorisierter Beruf ist) das Spiel erleichtert:
Collected Vanilla Wishlist
Strong Pseudo ID für Ranger wäre mein sehnlichster Wunsch, bis etwa Level 30 ist es wirklich nervig, immer soviel ID-Scrolls oder Stäbe mitzuführen (Rod of Identify ist viel zu selten).
Ein Köcher wäre auch was Feines.
Collected Vanilla Wishlist
Strong Pseudo ID für Ranger wäre mein sehnlichster Wunsch, bis etwa Level 30 ist es wirklich nervig, immer soviel ID-Scrolls oder Stäbe mitzuführen (Rod of Identify ist viel zu selten).
Ein Köcher wäre auch was Feines.
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Ich möchte mal wieder das hohe Klagelied über den RNG singen.
Wahrscheinlich kennt das jeder auch aus den anderen *bands - wenn man einen Priester/Paladin spielt, ist das erste Dungeon-Zauberbuch, das man findet ein Magierbuch, wenn man einen Magier/Ranger spielt ist es natürlich ein Priesterbuch.
Außerdem habe ich in fast allen Spielen entweder immer einen Stapel unbenutzter *identify*-scrolls in meinem Haus und nichts zu identifizieren oder es stapeln sich Rüstungen und Schilde aus Elfenhand, Waffen aus Gondolin und Artefakte aller Art, ohne dass ich auch nur einen einzigen *identify*-Zauber auftreiben könnte.
Wenn ich mit einem reduzierten Attribut in die Stadt zurückkehre, sind garantiert alle Restore-Tränke im Alchemy-Shop zu haben, bis auf den, den ich brauche.
Neuerdings (anscheinend wurde in Angband 3.0.6 der Code geändert) gibt es beim Start grundsätzlich entweder keine Laterne im Shop, sodass man mit dämlichen Fackeln vorlieb nehmen muss oder es gibt kein Öl (oder beides nicht). Oft gibt es auch keinen Bogen oder keine Pfeile.
In einer kritischen Kampfsituation versagt ein Zauber, der eigentlich keine hohe Fehlerrate hat, garantiert dreimal hintereinander (gilt natürlich auch für die Aktivierung von Zauberstäben oder Artefakten).
Wenn man kein Geld hat, bietet der Schwarzmarkt am laufenden Band Stat-Potions, Dungeon-Spellbooks oder gute Ego-Items an.
Wenn man Geld hat, gibt's größtenteils Müll.
So, das musste einfach mal raus.
Wahrscheinlich kennt das jeder auch aus den anderen *bands - wenn man einen Priester/Paladin spielt, ist das erste Dungeon-Zauberbuch, das man findet ein Magierbuch, wenn man einen Magier/Ranger spielt ist es natürlich ein Priesterbuch.
Außerdem habe ich in fast allen Spielen entweder immer einen Stapel unbenutzter *identify*-scrolls in meinem Haus und nichts zu identifizieren oder es stapeln sich Rüstungen und Schilde aus Elfenhand, Waffen aus Gondolin und Artefakte aller Art, ohne dass ich auch nur einen einzigen *identify*-Zauber auftreiben könnte.
Wenn ich mit einem reduzierten Attribut in die Stadt zurückkehre, sind garantiert alle Restore-Tränke im Alchemy-Shop zu haben, bis auf den, den ich brauche.
Neuerdings (anscheinend wurde in Angband 3.0.6 der Code geändert) gibt es beim Start grundsätzlich entweder keine Laterne im Shop, sodass man mit dämlichen Fackeln vorlieb nehmen muss oder es gibt kein Öl (oder beides nicht). Oft gibt es auch keinen Bogen oder keine Pfeile.
In einer kritischen Kampfsituation versagt ein Zauber, der eigentlich keine hohe Fehlerrate hat, garantiert dreimal hintereinander (gilt natürlich auch für die Aktivierung von Zauberstäben oder Artefakten).
Wenn man kein Geld hat, bietet der Schwarzmarkt am laufenden Band Stat-Potions, Dungeon-Spellbooks oder gute Ego-Items an.
Wenn man Geld hat, gibt's größtenteils Müll.
So, das musste einfach mal raus.
Zuletzt geändert von Mondkalb am Mi 04.10.2006 - 12:02, insgesamt 1-mal geändert.
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Ja, das kenne ich.
Gerade das mit den Zaubersprüchen nervt ungemein. Wie kann man bei einer failure rate von 8% einen Spruch sage und schreibe 9mal hintereinander verhauen?! Soll ich da mal stochastisch vorrechnen, wie unwahrscheinlich dieser Fall ist?
Aber seien wir mal ehrlich. Das macht das Spiel doch auch so interessant. Wenn immer alles klappen würde, vor allen so wie man es sich denkt, dann - ja dann - kann man auch D2 spielen.
Aber recht hast du: warum finde ich mit meinem neuen Paladin einfach kein einziges item mit free action? Warum? WARUM?
AHHHH!
Fertig!
Gerade das mit den Zaubersprüchen nervt ungemein. Wie kann man bei einer failure rate von 8% einen Spruch sage und schreibe 9mal hintereinander verhauen?! Soll ich da mal stochastisch vorrechnen, wie unwahrscheinlich dieser Fall ist?
Aber seien wir mal ehrlich. Das macht das Spiel doch auch so interessant. Wenn immer alles klappen würde, vor allen so wie man es sich denkt, dann - ja dann - kann man auch D2 spielen.
Aber recht hast du: warum finde ich mit meinem neuen Paladin einfach kein einziges item mit free action? Warum? WARUM?
AHHHH!
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Das Gleiche wie mit Free Action passiert auch immer mit See Invisible - wenn ich einen Dunadan spiele, suche ich mich dumm und dusselig, der Blackmarket verkauft keinen Ring, es gibt weit und breit keinen Holy Avenger, Defender oder eine Westernesse Waffe.
Wenn ich mir vor dem Spiel überlege - ein High Elf wäre gut, dann hättest Du gleich See Invisible, finde ich andauernd entsprechende Gegenstände - ich vermute eine geheime Absicht dahinter, wenn nicht eine weltumspannende Verschwörung.
Wenn ich mir vor dem Spiel überlege - ein High Elf wäre gut, dann hättest Du gleich See Invisible, finde ich andauernd entsprechende Gegenstände - ich vermute eine geheime Absicht dahinter, wenn nicht eine weltumspannende Verschwörung.
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Momentan habe ich einen relativ erfolgreichen Paladin, aber ich fürchte, das Ende ist nahe.
Ich habe gerade eine riesige Greater Vault gefunden, viermal so groß wie der Bildschirm, und der Sabber läuft mir schon aus dem Mund. Die Gier wird wohl mein Untergang sein.
http://angband.seoman-mondkalb.org/gv.gif
Ich habe gerade eine riesige Greater Vault gefunden, viermal so groß wie der Bildschirm, und der Sabber läuft mir schon aus dem Mund. Die Gier wird wohl mein Untergang sein.
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Kann man sogar auf dem Bild sehen - oben in der Mitte, rechts unter dem Multihued Dragon.
Ich dachte, es wäre ein normaler Multihued Hound, die sehen fast genauso aus, deshalb habe ich auch nicht genauer hingesehen. ^^ Sowas rächt sich immer.
Ich dachte, es wäre ein normaler Multihued Hound, die sehen fast genauso aus, deshalb habe ich auch nicht genauer hingesehen. ^^ Sowas rächt sich immer.
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Ich bin mal gespannt, ob ich es diesmal schaffe. Das ist mein vielversprechendster Charakter:
Code: Alles auswählen
[Angband 3.0.6 Character Dump]
Name Gawain Self RB CB EB Best
Sex Male Age 67 STR! 18/100 +1 +3 +16 18/300
Race Dunadan Height 83 INT! 18/100 +2 -3 +8 18/170
Class Paladin Weight 171 WIS! 18/100 +2 +1 +5 18/180
Title Paladin Lord Status 21 DEX! 18/100 +2 +0 +12 18/240
HP 1083/1083 Maximize Y CON! 18/100 +3 +2 +12 18/270
SP 401/401 Preserve Y CHR! 18/100 +2 +2 +8 18/220
Level 50 Armor [38,+127] Saving Throw Heroic
Cur Exp 10408422 Fight (+52,+42) Stealth Superb
Max Exp 10408422 Melee (+75,+53) Fighting Legendary
Adv Exp ******** Shoot (+62,+14) Shooting Legendary
MaxDepth Lev 100 Blows 7/turn Disarming Superb
Gold 2325135 Shots 1/turn Magic Device Heroic
Burden 239.5 lbs Perception Excellent
Speed +20 Infra 40 ft Searching Excellent
You are one of several children of a Guildsman. You are the black
sheep of the family. You have blue-gray eyes, straight black hair,
and an average complexion.
abcdefghijkl@ abcdefghijkl@
Acid:......++*+... Blind:...+.........
Elec:......+...... Confu:......+......
Fire:.+*...++.+... Sound:......+.+....
Cold:...*..++..... Shard:.........+...
Pois:....+........ Nexus:....+........
Fear:+.+...+.+..+. Nethr:..+..........
Lite:.....+....... Chaos:........+....
Dark:.....+....... Disen:.........+...
abcdefghijkl@ abcdefghijkl@
S.Dig:..+.......... Stea.:....+..+.....
Feath:...+......... Sear.:....+....+...
PLite:............. Infra:....+........
Regen:..++......... Tunn.:.............
Telep:...+......... Speed:.++++..+...+.
Invis:..++.+....... Blows:+............
FrAct:..++....+.+.. Shots:.............
HLife:...+.+....... Might:.............
[Character Equipment]
a) an Executioner's Sword of Fury (4d5) (+23,+11) (+2)
It increases your strength by 2. It increases your attack speed by 2.
It provides resistance to fear. It aggravates creatures around you.
It cannot be harmed by acid or fire.
b) The Light Crossbow 'Cubragol' (x3) (+10,+14) (+10)
It increases your speed by 10. It provides resistance to fire. It
activates for fire branding of bolts every 999 turns. It cannot be
harmed by the elements.
c) The Ring of Power 'Narya' (+6,+6) (+1)
It increases all your stats by 1. It increases your speed by 1. It
provides immunity to fire. It provides resistance to fear and nether.
It sustains your strength, wisdom, constitution, and charisma. It
slows your metabolism and speeds your regeneration. It grants you
immunity to paralysis and the ability to see invisible things. It
activates for large fire ball (120) every 20+d20 turns. It cannot be
harmed by the elements.
d) The Ring of Power 'Nenya' (+8,+8) (+2)
It increases all your stats by 2. It increases your speed by 2. It
provides immunity to cold. It provides resistance to blindness and
life draining. It sustains your intelligence, wisdom, and charisma.
It makes you fall like a feather and speeds your regeneration. It
grants you immunity to paralysis, the power of telepathy, and the
ability to see invisible things. It activates for large frost ball
(200) every 20+d20 turns. It cannot be harmed by the elements.
e) a Mithril Amulet of Trickery (+4)
It increases your dexterity by 4. It increases your stealth, searching,
infravision, and speed by 4. It provides resistance to poison and
nexus. It sustains your dexterity.
f) The Arkenstone of Thrain
It provides resistance to light, dark, and life draining. It lights
the dungeon around you. It grants you the ability to see invisible
things. It activates for detection every 30+d30 turns. It cannot be
harmed by the elements.
g) The Metal Brigandine Armour of the Rohirrim [19,+15] (+2)
It increases your strength and dexterity by 2. It provides resistance
to acid, lightning, fire, cold, fear, confusion, and sound. It cannot
be harmed by the elements.
h) The Shadow Cloak of Luthien [6,+20] (+2)
It increases your intelligence, wisdom, and charisma by 2. It
increases your stealth and speed by 2. It provides resistance to acid,
fire, and cold. It activates for restore life levels every 250 turns.
It cannot be harmed by the elements.
i) The Small Metal Shield of Thorin [3,+24] (+4)
It increases your strength and constitution by 4. It provides immunity
to acid. It provides resistance to fear, sound, and chaos. It grants
you immunity to paralysis. It cannot be harmed by the elements.
j) The Metal Cap of Celebrimbor [3,+18] (+3 to searching)
It increases your intelligence, dexterity, and charisma by 3. It
increases your searching by 3. It provides resistance to acid, fire,
shards, and disenchantment. It cannot be harmed by the elements.
k) The Set of Leather Gloves 'Cambeleg' (+8,+8) [1,+15] (+2)
It increases your strength and constitution by 2. It grants you
immunity to paralysis. It cannot be harmed by the elements.
l) The Pair of Metal Shod Boots of Thror [6,+20] (+3)
It increases your strength and constitution by 3. It increases your
speed by 3. It provides resistance to fear. It cannot be harmed by
the elements.
[Character Inventory]
a) 2 Holy Books of Prayers [Beginners Handbook] {10% off}
b) 2 Holy Books of Prayers [Words of Wisdom] {40% off}
c) 2 Holy Books of Prayers [Chants and Blessings] {10% off}
d) 2 Holy Books of Prayers [Exorcism and Dispelling]
e) a Holy Book of Prayers [Ethereal Openings] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
f) a Holy Book of Prayers [Godly Insights] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
g) a Holy Book of Prayers [Purifications and Healing] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
h) a Holy Book of Prayers [Holy Infusions] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
i) a Holy Book of Prayers [Wrath of God] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
j) 5 Orange Potions of *Healing*
k) 2 Clotted Red Potions of Life
l) 2 Scrolls titled "ash payhe pobu" of Mass Banishment
m) 4 Lead Rods of Detection {!d!k!v!s}
It cannot be harmed by electricity.
n) a Lead-Plated Rod of Restoration
It cannot be harmed by electricity.
o) 7 Molybdenum Rods of Teleport Other
p) 3 Rosewood Staffs of Teleportation (13 charges)
q) a Mahogany Staff of Healing (3 charges)
r) 3 Oak Staffs of the Magi (9 charges)
s) 7 Ironwood Staffs of Speed (19 charges)
t) a Willow Staff of Banishment (3 charges)
u) The Ring of Tulkas (+4)
It increases your strength, dexterity, and constitution by 4. It
provides resistance to fear. It activates for haste self (75+d75
turns) every 150+d150 turns. It cannot be harmed by the elements.
v) The Palantir of Westernesse (+2)
It increases your intelligence and wisdom by 2. It increases your
searching and infravision by 2. It provides resistance to blindness
and chaos. It lights the dungeon around you. It grants you the power
of telepathy and the ability to see invisible things, but it also
aggravates creatures around you and drains experience. It activates
for clairvoyance every 50+d50 turns. It cannot be harmed by the
elements.
w) 26 Seeker Bolts of Slay Evil (4d5) (+12,+16)
It slays all evil creatures.
[Home Inventory]
a) 2 Scrolls titled "he monhe i ion" of *Identify*
b) a Corundum Ring of Speed (+11)
It increases your speed by 11.
c) The Ring of Barahir (+1)
It increases all your stats by 1. It increases your stealth by 1. It
provides resistance to poison and dark. It cannot be harmed by the
elements.
d) The Amulet of Ingwe (+3)
It increases your intelligence, wisdom, and charisma by 3. It
increases your infravision by 3. It cannot be harmed by the elements.
It might have hidden powers.
e) The Elfstone 'Elessar' (+7,+7) [+10] (+2)
It increases your strength, wisdom, and charisma by 2. It increases
your speed by 2. It provides resistance to fire, poison, and fear. It
activates for heal (500) every 200 turns. It cannot be harmed by the
elements.
f) The Jewel 'Evenstar'
It cannot be harmed by the elements. It might have hidden powers.
g) an Ivory Amulet of Weaponmastery (+5,+3) (+2)
It increases your strength by 2. It provides resistance to fear and
disenchantment. It sustains your strength and constitution. It grants
you immunity to paralysis.
h) The Chain Mail of Arvedui (-2) [14,+15] (+2)
It increases your strength and charisma by 2. It provides resistance
to acid, lightning, fire, cold, shards, and nexus. It cannot be harmed
by the elements.
i) The Augmented Chain Mail of Caspanion (-2) [16,+19] (+3)
It increases your intelligence, wisdom, and constitution by 3. It
provides resistance to acid, poison, and confusion. It activates for
door and trap destruction every 10 turns. It cannot be harmed by the
elements.
j) The Full Plate Armour of Isildur [25,+25] (+1)
It increases your constitution by 1. It provides resistance to acid,
lightning, fire, cold, confusion, sound, and nexus. It cannot be
harmed by the elements.
k) The Leather Scale Mail 'Thalkettoth' (-1) [11,+25] (+3)
It increases your dexterity by 3. It increases your speed by 3. It
provides resistance to acid and shards. It cannot be harmed by the
elements.
l) The Cloak 'Colluin' [1,+15]
It provides resistance to acid, lightning, fire, cold, and poison. It
activates for resistance (20+d20 turns) every 111 turns. It cannot be
harmed by the elements.
m) The Large Metal Shield of Anarion [5,+20]
It provides resistance to acid, lightning, fire, and cold. It sustains
all your stats. It cannot be harmed by the elements.
n) The Jewel Encrusted Crown of Numenor [0,+18] (+3)
It increases your intelligence, dexterity, and charisma by 3. It
increases your searching and speed by 3. It cannot be harmed by the
elements. It might have hidden powers.
o) The Hard Leather Cap of Thranduil [2,+9] (+2)
It increases your intelligence and wisdom by 2. It provides resistance
to blindness. It grants you the power of telepathy. It cannot be
harmed by the elements.
p) The Pair of Soft Leather Boots 'Dal-i-thalion' [2,+15] (+5)
It increases your dexterity by 5. It provides resistance to confusion,
nether, and chaos. It sustains your constitution. It grants you
immunity to paralysis. It activates for remove fear and cure poison
every 5 turns. It cannot be harmed by the elements.
q) The Katana 'Aglarang' (8d4) (+10,+10) (+5)
It increases your dexterity by 5. It increases your speed by 5. It
cannot be harmed by the elements. It might have hidden powers.
r) The Two-Handed Sword 'Gurthang' (3d6) (+13,+17) (+2)
It increases your strength by 2. It is especially deadly against
dragons. It is branded with fire and poison. It provides resistance
to fire and poison. It slows your metabolism and speeds your
regeneration. It grants you immunity to paralysis. It cannot be
harmed by the elements.
s) The Beaked Axe of Hurin (3d6) (+11,+14) (+2) (charging)
It increases your strength and constitution by 2. It slays trolls and
dragons, and is especially deadly against demons. It is branded with
acid. It provides resistance to acid, fire, and dark. It lights the
dungeon around you. It activates for berserk rage (50+d50 turns) every
80+d80 turns. It cannot be harmed by the elements.
t) The Lochaber Axe 'Mundwine' (3d8) (+12,+17)
It slays animals, demons, and all evil creatures. It provides
resistance to acid, lightning, fire, and cold. It cannot be harmed by
the elements.
u) The Dwarven Pick of Erebor (3d4) (+10,+20) (+5)
It increases your strength and constitution by 5. It increases your
tunneling by 5. It cannot be harmed by the elements. It might have
hidden powers.
v) The Long Bow of Bard (x3) (+17,+19) (+2)
It increases your dexterity by 2. It increases your speed and shooting
power by 2. It grants you immunity to paralysis. It cannot be harmed
by the elements.
w) The Heavy Crossbow of Umbar (x4) (+18,+18) (+2)
It increases your strength and constitution by 2. It increases your
shooting power by 2. It cannot be harmed by the elements. It might
have hidden powers.
[Options]
Adult: Allow purchase of stats using points : no (adult_point_based)
Adult: Allow specification of minimal stats : yes (adult_auto_roller)
Adult: Maximize effect of race/class bonuses : yes (adult_maximize)
Adult: Preserve artifacts when leaving level : yes (adult_preserve)
Adult: Restrict the use of stairs/recall : no (adult_ironman)
Adult: Restrict the use of stores/home : no (adult_no_stores)
Adult: Restrict creation of artifacts : no (adult_no_artifacts)
Adult: Randomize some of the artifacts (beta): no (adult_rand_artifacts)
Adult: Don't stack objects on the floor : no (adult_no_stacking)
Score: Peek into object creation : no (score_peek)
Score: Peek into monster creation : no (score_hear)
Score: Peek into dungeon creation : no (score_room)
Score: Peek into something else : no (score_xtra)
Score: Know complete monster info : no (score_know)
Score: Allow player to avoid death : no (score_live)
Sorglos, wie ein Kind mit Feuer, ging ich mit der Zeit um.
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Jippie! (Auch wenn es kaum jemanden interessiert. ^^)
Nach vielen Jahren habe ich es nun endlich geschafft und es war gar nicht so schwer, wie ich befürchtet hatte.
Ich habe zum Schluss aber auch noch Glück mit dem Equipment gehabt, kurz bevor ich zum Endkampf eilte, fand ich noch Vilya, dadurch konnte ich durch Umschichtungen noch +5 Speed rausholen:
Nach vielen Jahren habe ich es nun endlich geschafft und es war gar nicht so schwer, wie ich befürchtet hatte.
Ich habe zum Schluss aber auch noch Glück mit dem Equipment gehabt, kurz bevor ich zum Endkampf eilte, fand ich noch Vilya, dadurch konnte ich durch Umschichtungen noch +5 Speed rausholen:
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[Angband 3.0.6 Character Dump]
Name Gawain Self RB CB EB Best
Sex Male Age 67 STR! 18/100 +1 +3 +13 18/270
Race Dunadan Height 83 INT! 18/100 +2 -3 +12 18/210
Class Paladin Weight 171 WIS! 18/100 +2 +1 +9 18/220
Title ***WINNER*** Status 21 DEX! 18/100 +2 +0 +20 18/320
HP 1013/1083 Maximize Y CON! 18/100 +3 +2 +11 18/260
SP 210/401 Preserve Y CHR! 18/100 +2 +2 +10 18/240
Level 50 Armor [23,+137] Saving Throw Heroic
Cur Exp 12706078 Fight (+65,+46) Stealth Superb
Max Exp 12706078 Melee (+88,+57) Fighting Legendary
Adv Exp ******** Shoot (+75,+14) Shooting Legendary
MaxDepth Lev 100 Blows 7/turn Disarming Superb
Gold 2669786 Shots 1/turn Magic Device Heroic
Burden 313.6 lbs Perception Superb
Speed +22 Infra 60 ft Searching Superb
You are one of several children of a Guildsman. You are the black
sheep of the family. You have blue-gray eyes, straight black hair,
and an average complexion.
abcdefghijkl@ abcdefghijkl@
Acid:......++*.... Blind:...+.+...+...
Elec:..*.......... Confu:...........+.
Fire:.+.....+..... Sound:........++...
Cold:...*...+.+... Shard:......+..+...
Pois:..+.+........ Nexus:....+........
Fear:+.......+.... Nethr:...........+.
Lite:.........+... Chaos:.....+..+..+.
Dark:.........+... Disen:..+..........
abcdefghijkl@ abcdefghijkl@
S.Dig:..+.......... Stea.:....+..+.....
Feath:..++......... Sear.:....++...+...
PLite:.........+... Infra:....++.......
Regen:..++......... Tunn.:.............
Telep:...+.+....... Speed:.++++.++.+...
Invis:..++.+...+... Blows:+............
FrAct:..++....++++. Shots:.............
HLife:..++......... Might:.............
[Character Equipment]
a) an Executioner's Sword of Fury (4d5) (+23,+11) (+2)
It increases your strength by 2. It increases your attack speed by 2.
It provides resistance to fear. It aggravates creatures around you.
It cannot be harmed by acid or fire.
b) The Light Crossbow 'Cubragol' (x3) (+10,+14) (+10)
It increases your speed by 10. It provides resistance to fire. It
activates for fire branding of bolts every 999 turns. It cannot be
harmed by the elements.
c) The Ring of Power 'Vilya' (+10,+10) (+3)
It increases all your stats by 3. It increases your speed by 3. It
provides immunity to lightning. It provides resistance to poison,
disenchantment, and life draining. It sustains your strength,
dexterity, and constitution. It slows your metabolism, makes you fall
like a feather, and speeds your regeneration. It grants you immunity
to paralysis and the ability to see invisible things. It activates for
large lightning ball (250) every 20+d20 turns. It cannot be harmed by
the elements.
d) The Ring of Power 'Nenya' (+8,+8) (+2)
It increases all your stats by 2. It increases your speed by 2. It
provides immunity to cold. It provides resistance to blindness and
life draining. It sustains your intelligence, wisdom, and charisma.
It makes you fall like a feather and speeds your regeneration. It
grants you immunity to paralysis, the power of telepathy, and the
ability to see invisible things. It activates for large frost ball
(200) every 20+d20 turns. It cannot be harmed by the elements.
e) a Mithril Amulet of Trickery (+4)
It increases your dexterity by 4. It increases your stealth, searching,
infravision, and speed by 4. It provides resistance to poison and
nexus. It sustains your dexterity.
f) The Palantir of Westernesse (+2) (charging) {!d!d!s!t}
It increases your intelligence and wisdom by 2. It increases your
searching and infravision by 2. It provides resistance to blindness
and chaos. It lights the dungeon around you. It grants you the power
of telepathy and the ability to see invisible things, but it also
aggravates creatures around you and drains experience. It activates
for clairvoyance every 50+d50 turns. It cannot be harmed by the
elements.
g) The Leather Scale Mail 'Thalkettoth' (-1) [11,+25] (+3)
It increases your dexterity by 3. It increases your speed by 3. It
provides resistance to acid and shards. It cannot be harmed by the
elements.
h) The Shadow Cloak of Luthien [6,+20] (+2) (charging)
It increases your intelligence, wisdom, and charisma by 2. It
increases your stealth and speed by 2. It provides resistance to acid,
fire, and cold. It activates for restore life levels every 250 turns.
It cannot be harmed by the elements.
i) The Small Metal Shield of Thorin [3,+24] (+4)
It increases your strength and constitution by 4. It provides immunity
to acid. It provides resistance to fear, sound, and chaos. It grants
you immunity to paralysis. It cannot be harmed by the elements.
j) The Jewel Encrusted Crown of Numenor [0,+18] (+3)
It increases your intelligence, dexterity, and charisma by 3. It
increases your searching and speed by 3. It provides resistance to
cold, light, dark, blindness, sound, and shards. It lights the dungeon
around you. It grants you immunity to paralysis and the ability to see
invisible things. It cannot be harmed by the elements.
k) The Set of Leather Gloves 'Cambeleg' (+8,+8) [1,+15] (+2)
It increases your strength and constitution by 2. It grants you
immunity to paralysis. It cannot be harmed by the elements.
l) The Pair of Soft Leather Boots 'Dal-i-thalion' [2,+15] (+5)
It increases your dexterity by 5. It provides resistance to confusion,
nether, and chaos. It sustains your constitution. It grants you
immunity to paralysis. It activates for remove fear and cure poison
every 5 turns. It cannot be harmed by the elements.
[Character Inventory]
a) 3 Holy Books of Prayers [Beginners Handbook] {!d!v!s!k}
b) 3 Holy Books of Prayers [Words of Wisdom] {!d!v!s!k, 40% off}
c) 3 Holy Books of Prayers [Chants and Blessings] {!d!v!s!k, 10% off}
d) 2 Holy Books of Prayers [Exorcism and Dispelling] {!d!v!s!k}
e) a Holy Book of Prayers [Ethereal Openings] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
f) a Holy Book of Prayers [Godly Insights] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
g) a Holy Book of Prayers [Purifications and Healing] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
h) a Holy Book of Prayers [Holy Infusions] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
i) a Holy Book of Prayers [Wrath of God] {!d!v!s}
It cannot be harmed by the elements.
j) 4 Metallic Purple Potions of Speed
k) an Orange Potion of *Healing*
l) a Clotted Red Potion of Life
m) 2 Scrolls titled "temyerg sri" of *Destruction*
n) a Scroll titled "ash payhe pobu" of Mass Banishment
o) a Runed Rod of Healing {!d!k!v!s}
It cannot be harmed by electricity.
p) 5 Molybdenum Rods of Teleport Other (1 charging)
q) 7 Ironwood Staffs of Speed
r) 3 Willow Staffs of Banishment {empty}
s) The Ring of Tulkas (+4) {!d!v!s!t}
It increases your strength, dexterity, and constitution by 4. It
provides resistance to fear. It activates for haste self (75+d75
turns) every 150+d150 turns. It cannot be harmed by the elements.
t) a Scimitar of Acid (2d5) (+17,+16)
It is branded with acid. It provides resistance to acid. It cannot be
harmed by acid.
u) The Mighty Hammer 'Grond' (9d9) (+5,+25) [+10]
It cannot be harmed by the elements. It might have hidden powers.
v) 17 Bolts of Slay Undead (1d5) (+13,+16)
It slays undead.
w) 24 Seeker Bolts of Slay Evil (4d5) (+12,+16)
It slays all evil creatures.
[Home Inventory]
a) a Lead-Plated Rod of Restoration
It cannot be harmed by electricity.
b) The Ring of Barahir (+1)
It increases all your stats by 1. It increases your stealth by 1. It
provides resistance to poison and dark. It cannot be harmed by the
elements.
c) The Ring of Power 'Narya' (+6,+6) (+1)
It increases all your stats by 1. It increases your speed by 1. It
provides immunity to fire. It provides resistance to fear and nether.
It sustains your strength, wisdom, constitution, and charisma. It
slows your metabolism and speeds your regeneration. It grants you
immunity to paralysis and the ability to see invisible things. It
activates for large fire ball (120) every 20+d20 turns. It cannot be
harmed by the elements.
d) The Amulet of Ingwe (+3)
It increases your intelligence, wisdom, and charisma by 3. It
increases your infravision by 3. It cannot be harmed by the elements.
It might have hidden powers.
e) The Elfstone 'Elessar' (+7,+7) [+10] (+2)
It increases your strength, wisdom, and charisma by 2. It increases
your speed by 2. It provides resistance to fire, poison, and fear. It
activates for heal (500) every 200 turns. It cannot be harmed by the
elements.
f) an Ivory Amulet of Weaponmastery (+5,+3) (+2)
It increases your strength by 2. It provides resistance to fear and
disenchantment. It sustains your strength and constitution. It grants
you immunity to paralysis.
g) The Arkenstone of Thrain
It provides resistance to light, dark, and life draining. It lights
the dungeon around you. It grants you the ability to see invisible
things. It activates for detection every 30+d30 turns. It cannot be
harmed by the elements.
h) The Chain Mail of Arvedui (-2) [14,+15] (+2)
It increases your strength and charisma by 2. It provides resistance
to acid, lightning, fire, cold, shards, and nexus. It cannot be harmed
by the elements.
i) The Augmented Chain Mail of Caspanion (-2) [16,+19] (+3)
It increases your intelligence, wisdom, and constitution by 3. It
provides resistance to acid, poison, and confusion. It activates for
door and trap destruction every 10 turns. It cannot be harmed by the
elements.
j) The Metal Brigandine Armour of the Rohirrim [19,+15] (+2)
It increases your strength and dexterity by 2. It provides resistance
to acid, lightning, fire, cold, fear, confusion, and sound. It cannot
be harmed by the elements.
k) The Full Plate Armour of Isildur [25,+25] (+1)
It increases your constitution by 1. It provides resistance to acid,
lightning, fire, cold, confusion, sound, and nexus. It cannot be
harmed by the elements.
l) The Cloak 'Colluin' [1,+15]
It provides resistance to acid, lightning, fire, cold, and poison. It
activates for resistance (20+d20 turns) every 111 turns. It cannot be
harmed by the elements.
m) The Large Metal Shield of Anarion [5,+20]
It provides resistance to acid, lightning, fire, and cold. It sustains
all your stats. It cannot be harmed by the elements.
n) The Hard Leather Cap of Thranduil [2,+9] (+2)
It increases your intelligence and wisdom by 2. It provides resistance
to blindness. It grants you the power of telepathy. It cannot be
harmed by the elements.
o) The Metal Cap of Celebrimbor [3,+18] (+3 to searching)
It increases your intelligence, dexterity, and charisma by 3. It
increases your searching by 3. It provides resistance to acid, fire,
shards, and disenchantment. It cannot be harmed by the elements.
p) The Pair of Metal Shod Boots of Thror [6,+20] (+3)
It increases your strength and constitution by 3. It increases your
speed by 3. It provides resistance to fear. It cannot be harmed by
the elements.
q) The Two-Handed Sword 'Gurthang' (3d6) (+13,+17) (+2)
It increases your strength by 2. It is especially deadly against
dragons. It is branded with fire and poison. It provides resistance
to fire and poison. It slows your metabolism and speeds your
regeneration. It grants you immunity to paralysis. It cannot be
harmed by the elements.
r) The Beaked Axe of Hurin (3d6) (+11,+14) (+2) (charging)
It increases your strength and constitution by 2. It slays trolls and
dragons, and is especially deadly against demons. It is branded with
acid. It provides resistance to acid, fire, and dark. It lights the
dungeon around you. It activates for berserk rage (50+d50 turns) every
80+d80 turns. It cannot be harmed by the elements.
s) The Broad Axe 'Barukkheled' (2d6) (+13,+19) (+3)
It increases your constitution by 3. It slays orcs, trolls, giants,
and all evil creatures. It grants you the ability to see invisible
things. It cannot be harmed by the elements.
t) The Heavy Crossbow of Umbar (x4) (+18,+18) (+2)
It increases your strength and constitution by 2. It increases your
shooting power by 2. It cannot be harmed by the elements. It might
have hidden powers.
[Options]
Adult: Allow purchase of stats using points : no (adult_point_based)
Adult: Allow specification of minimal stats : yes (adult_auto_roller)
Adult: Maximize effect of race/class bonuses : yes (adult_maximize)
Adult: Preserve artifacts when leaving level : yes (adult_preserve)
Adult: Restrict the use of stairs/recall : no (adult_ironman)
Adult: Restrict the use of stores/home : no (adult_no_stores)
Adult: Restrict creation of artifacts : no (adult_no_artifacts)
Adult: Randomize some of the artifacts (beta): no (adult_rand_artifacts)
Adult: Don't stack objects on the floor : no (adult_no_stacking)
Score: Peek into object creation : no (score_peek)
Score: Peek into monster creation : no (score_hear)
Score: Peek into dungeon creation : no (score_room)
Score: Peek into something else : no (score_xtra)
Score: Know complete monster info : no (score_know)
Score: Allow player to avoid death : no (score_live)
Sorglos, wie ein Kind mit Feuer, ging ich mit der Zeit um.
(Teferi)
(Teferi)
Ja, der Endkampf, der ist wirklich nervenaufreibend. Der hat bei mir nie aufgehört irgendwelche Monster und Uniques zu beschwören.
Gott sei dank hatte ich die wirklich guten spells 'Unverwundbarkeit' und einen sehr guten area dmg spell. Die Namen habe ich vergessen, aber die waren beim Endkampf unbezahlbar.
Und was jetzt? Pause? Oder eine andere Variante?!
Gott sei dank hatte ich die wirklich guten spells 'Unverwundbarkeit' und einen sehr guten area dmg spell. Die Namen habe ich vergessen, aber die waren beim Endkampf unbezahlbar.
Und was jetzt? Pause? Oder eine andere Variante?!