Dear Adventurers,
We"ve gone through a great deal together over the past year: the surprise announcement of "Might & Magic X - Legacy" at Pax East in March 2013; the subsequent launch of the OpenDev blog; the Early Access release; and finally, the official launch in January 2014.
Thanks to you and your support, we achieved way more than we could have done alone. Therefore, the team would like to truly thank you, and use this as an opportunity to look back on everything we came through together.
First of all, thank you for your contributions! The OpenDev blog now contains more than 150 articles, 4000 comments and 6000 vote ballots!
And we hope we managed to share our passion for Might & Magic and this project through this blog. It was particularly close to our hearts. We enjoyed sharing by posting articles on game mechanics, gameplay features, level design and more, but also by experiencing exciting moments with you on devchats or in twitch sessions.
We have to admit that it"s not always easy to unveil lots of information on a project that is still in the making. We learned a lot during the Open Dev phase, and we will put that knowledge to good use in our future projects.
Secondly, thank you for your passion. Indeed, twelve years after the release of the last installment we took a gamble with this "Old School” project, but we quickly realized that you were standing right behind us, encouraging us, and sharing your expectations and apprehensions.
This website was a unique opportunity for us. We had the chance to present you additional information about the game, and we were delighted to see that you were interested in what we were doing and wanted to know more…
Finally, we wanted to thank you for your help. Indeed, the feedback we received during the OpenDev and Early Access phases really helped us to identify our priorities, reinforce our motivation, and above all, improve the game. Moreover, many of you supported us with pre-orders and by recommending MMX to friends & other communities.
However, even the best things come to an end eventually… Today we announce the end of the Might & Magic X - Legacy project. Indeed, the development team is now switching to exciting new projects. It"s painful for all of us to say goodbye to MMX, but rest assured you will hear about Might & Magic again soon.
No further updates are planned for the game or the website but we will continue to monitor the OpenDev blog and the forums, so you can be sure we"re still reading your comments! Indeed, today we would like to leave you the virtual keys so you can record all the amazing things you achieved. If you would like to share any information about the game, unofficial patches, workarounds, mods etc. please let us know in the comments.
The quest for the Agyn Peninsula is now over, companions. We shared great moments and achievements; and it was a real honor to fight by your side. We are leaving Karthal, our hearts full of pride from this successful mission to prevent the return of darkness. Until next time, adventurers--our journey in the world of Ashan is not yet over.
SchlachtfelderFerner soll es diverse kleine Veränderungen geben, die aber nicht im Detail genannt wurden.
Viele Spieler bemängelten die geringe Anzahl an unterschiedlichen Schlachtplätzen und das diese nicht genügend Möglichkeiten, für verschiedene Taktiken bieten. Wir haben uns dieser Kritik angenommen und in allen Provinzen viele der Schlachtfelder überarbeitet.
Die neu designten Karten bieten nun mehr taktische Vielfalt - von weitreichenden Schlachtplätzen, bis hin zu verschlungenen, engen Pfaden. Es wird für fast jede Taktik, eine entsprechende Karte geben.
Städte
In der Vergangenheit war es nicht möglich, die Zeit, die ein Gebäude zur Verbesserung benötigt, einzusehen. Wir haben diese Information dem Kosten-Tooltip hinzugefügt.
BalancingBugfixes
- Vampire hatten 5% mehr Resistenz gegen Licht, als die Vampirlords. Sie teilen sich jetzt dasselbe Resistenzprofil.
- Die Dauer aller 3std. Stärkungszauber wurden auf einen Tag (24std.) verlängert. Die Preise wurden der neuen Dauer angepasst.
- Die Preise für den 7-Tage Stärkungszauber wurden ebenfalls angepasst.
- Es wurde ein 30-Tage Stärkungszauber hinzugefügt.
- Sergeanten können nun Spieler in die Gilde einladen.
- Zauber sollten nun nicht länger aus dem Fokus verloren gehen, wenn man sie anklickt.
- Es sollte nun nicht länger vorkommen, dass Begegnungen, die für eine Quest (Bsp. "Das Herz des Schwarms”) benötigt werden, nicht erscheinen.
- Sobald man nun ein Haustier freischaltet, wird es direkt aktiviert.
- Der Text aller Cutscenes sollte nun korrekt dargestellt werden.
- Helden, die die Stufe 22 noch nicht erreicht haben, aber bereits Meistereinheiten besitzen, können diese nun in die Garnison verschieben, um den belegten Platz wieder nutzen zu können.
- Stapelbare Gegenstände werden nun automatisch zusammengefügt, solange das Limit der Plätze nicht überschritten wird.
- Unter Umständen war es möglich, dass eine Einheit welche die Taktik "Angreifen & Weglaufen” nutzt, einen Gegenwehr-Hinterhaltangriff der angegriffenen Einheit ausgelöst hat. Dies ist nun nicht länger möglich. Zudem drehen sich die Angreifer nun nach ihrem Angriff in die Richtung ihrer Ziele.
- Der Stufenaufstieg-Bildschirm zeigt nun nicht länger den Wert "NULL” an.